Saturday, February 26, 2011

perasaan di dalam hati

cinta di lahirkan daripada hati yang tulus ikhlas antara lelaki dan perempuan yang telah di takdirkan utk bertemu oleh yang Maha Esa .
namun cinta yang lahirkan mudah di permainkan .
adakah manusia ini tiada sifat bertimbang rasa ?
semua individu menginginkan hubungan yang bahagia sehingga ke akhir hayat .


wahai manusia , jika kamu telah menemui cintamu itu , hargailah kekasihmu itu kerana kamu akan terasa kehilangannya apabila kamu telah meninggalkannya .

wahai manusia , jika kamu telah menemui cintamu itu , sayangilah kekasihmu itu , kerana dialah yang akan membahagiakanmu kelak .

wahai manusia , jika kamu menyintai seseorang itu , belajarlah untuk setia , kerana jika kamu tidak setia maka hancurlah hatimu kelak .

wahai manusia , jika kamu tidak menyayangi seseorang itu , luahkanlah perasaanmu itu kepadanya , kerana dia akan merasa terseksa jika kamu tidak menyayangi dirinya setulus hatimu .

wahai manusia , jika kamu menemui cintamu itu , tanamkanlah sifat kejujuran dan kepercayaan dalam dirimu itu , kerana itulah kunci kebahagiaan hubungan kamu .

wahai manusia , jika kamu menemui cintamu itu , peliharalah maruah hidupmu , kerana ia dapat mengukuhkan iman di dalam hati kita dan memperkuatkan lagi cinta di dalam hati kita .

wahai manusia , beringatlah bahawa kebahagian cinta di dunia ini hanya sementara kerana cinta yang kekal sedang menantimu di pintu Syurga .


saya juga menginkan cinta sejati . mungkin belum tiba masanya untuk saya berjumpa 'Mr.Right' saya . saya telah berjumpa seseorang tetapi saya sendiri tak tahu sejauh mana hubungan kami ini .
apa yang pasti , saya sangat menyintai dan menyayangi dirinya . hanya dia seorang saja yang bertakhta di hati ini .

LOVE ; SYEERA ABDUL KHALID

No comments: